7 серпня 1938 року не стало Костянтина Станіславського. Його система акторської майстерності - одна з наших національних брендів, всім відомо крилате «Не верю!», але принципи системи Станіславського знають одиниці. Спробуємо розібратися!
1. Дія - основа сценічного мистецтва.
Система Станіславського - поняття певною мірою умовне. Сам її автор визнавав, що навчитися дистанційно неможливо - тільки через особисте спілкування майстра з учнем, шляхом безпосередньої передачі досвіду. Тому, як ні парадоксально, кожен розуміє систему Станіславського по-своєму. І навіть набір основних принципів може відрізнятися від актора до актора, від режисера до режисера.
В основі системи - принцип дії. Дія, за Станіславським, - основа сценічного мистецтва. Вистава плететься з дій, кожна дія повинна вести до досягнення певної мети. Актор повинен будувати свою роль повинен грати
...
Читати далі »
Категория: Статті |
Просмотров: 454 |
Дата: 12.03.2015
|
|
Теорія сценічного мистецтва - метод акторської техніки, яка була розроблена російським режисером, актором, педагогом і театральним діячем Костянтином Сергійовичем Станіславським в період з 1900 по 1910 рік і названа «системою Станіславського». В цій системі вперше вирішується проблема свідомого осягнення творчого процесу створення ролі, визначаються шляхи перетворення актора в образ, метою яких є досягнення повної психологічної достовірної акторської гри.
В основі системи лежить розподіл акторської гри на три технології: ремесло, уява та переживання.
Ремесло за Стані
...
Читати далі »
Категория: Статті |
Просмотров: 294 |
Дата: 12.03.2015
|
|
Театральне мистецтво України бере початок з глибокої давнини в народних іграх, танцях, піснях та обрядах. Ще з VI ст. відомі театральні вистави скоморохів. В епоху Київської Русі елементи театру були в церковних обрядах. Про це свідчать фрески Софійського собору в Києві (XI століття). Перші зразки драми публічно виголошували учні київських Братської (Києво-Могилянська Академії) та Лаврської школи (XVI—XVII століття). Важливими центрами розвитку релігійної драми у цей час вважалася також Львівська братська школа та Острозька академія.
XVII—XVIII століття
Серед явищ мистецького побуту України ХVII-ХVIII століть особливої уваги заслуговує театр, початки якого сягають ще в часи синкретичної єдності найдавніших фольклорних жанрів: обрядових пісень, хороводів, театралізованих дійств, що нерозривно поєднували слово, музику, танець, акторську гру. Проте поступовий розвиток освіти, культури народу призвів до компромісн
...
Читати далі »
Категория: Статті |
Просмотров: 246 |
Дата: 12.03.2015
|
|
Естрада - молодий вид мистецтва: він став самостійним тільки наприкінці XIX століття. Але з'явився він у наш світ не з хаосу і порожнечі - у естради є свої предки і коріння.
У Російскій імперії, наприклад, це веселі скоморохи, що будували подання на безпосередньому спілкуванні з глядачами, у Франції - жонглери, у Німеччині - шпільмани, в країнах Середньої Азії - дорвози і масхарабозов ...
Ці артисти, які вийшли з народу, вміли робити десятки речей відразу - співати, танцювати, показувати чудеса акробатики і дресирування тварин, вміли розсмішити публіку.
Предки естрадних професіоналів під час своїх вистав постійно зверталися до публіки, роблячи зі співучасником і навіть як би непрямим автором розігрується п'єси. Подібні відносини з глядацьким залом важко уявити в опері чи балеті, де глядач стежить за розвитком сюжету, який ні під яким видом не має права змінюватися і піддаватися імпровізації.
...
Читати далі »
Категория: Статті |
Просмотров: 129 |
Дата: 08.02.2015
|
|
|